A StOrY tO tELL~~~

it's bout my writing..
it's bout me expressing my feeling through my
writing..

it's bout me and my ideas..
it's bout me spend my free time..
and...
it's all bout me...

Saturday, July 18, 2009

**1 + 1 = ?** part 4

4

ISKANDAR

Bosannya. Nak buat apa ni ya? Yahoo Messenger dibuka. Mana kawan-kawan aku ni? Semua offline. Takkan invisible time macam ni? Impossible. Maknanya diorang memang keluar la ni? Kejamnya. Ziya? Aisehhh.. Apsal dia idle lak ni? Macam tak bagi aku kacau ja.

‘Lepak tempat biasa ka weh?’ SMS dihantar. Harap-harap diorang tengah lepak kat situ. Leh aku join. Tutt..Tutt..

‘ Mlm ni semua org dating, so aku pon dating gak ni. =).’

Hampeh punya kawan. Layan laptop pon macam tak menarik dah ni. Kawan-kawan semua missing in action. Mende la diorang ni. Time macam ni la tak ada orang nak lepak dengan aku. Boleh mati kering dalam bilik nih. Ni yang tak best kalau duduk rumah sendiri ni. Kalau aku tau, awal-awal lagi memang aku apply desasiswa, nama panggilan bagi kolej kediaman di USM. Bila da jadi macam ni, aku jugak yang merana.

” Is... Is...”

”Yer, ma... Masuk la ma.”

Mama masuk sambil tersenyum. Apa pulak ma aku ni? Main senyum suspicious pulak ni. Iskandar, control your emotion. Konpom ma ada drama ni. Mama ambil tempat di birai katil. Kerusi yang ku duduki ku alihkan menghadap mama. Suspennya.....

” Is sibuk ke?” ayat intro dah keluar ni. Habis la aku.

” Tak ada la ma. Is tak buat apa pon. Ingat nak keluar kejap lagi.” goreng je la ma aku nih. Hehehehehehehe...

” Is nak keluar dengan siapa? Bakal menantu mama ke?” kan dah keluar soalan cepu emas mama. Waaaaaa!!!!! Nak jawab apa ni?

” Ishhh... Mana ada bakal menantu mama. Nak keluar dengan kawan je. Kenapa, mama nak ikut ke?” Hehehehehe...

” Kalau Is nak keluar dengan bakal menantu mama, boleh la mama ikut. Bila Is nak kenalkan dengan mama ni?” kan dah keluar lagi satu soalan cepu emas.

” Ma. Is baru 23 tahun ma. Belajar pun tak habis lagi. Ada setengah tahun lagi. Macam mana nak carikan mama bakal menantu?” play safe beb. Hentam sajalah labu...

” Ishhhh.. Takkan lah Is tak ada kawan dengan sapa-sapa kot? Mama bukan apa, Is ni kan anak sulung. Mama dengan papa kamu dah lama teringin nak bermenantu, bercucu. Takkan la nak tunggu adik kamu tu? ”

Teringat pulak kat adik aku yang sorang tuh. Iskandar jugak. Aku Iskandar Zafri, dia Iskandar Zikri. Umur 18 tahun, tapi ligatnya mengalahkan aku. Awek keliling pinggang. Abang dia ni nak ngorat sorang awek pon pikir 10 kali. Sementara aku nk pikir tuh, dah 10 orang awek dia berjaya ngorat. Hebat betul adik aku yang sorang tuh.

” Kalau dah Zik nak kahwin sangat apa salahnya dulukan dia. Hehehehe....” mak aih.. Susahnya nak escape nih.

” Macam-macam la alasan kamu ni. Ma kalau boleh nak Is kahwin cepat-cepat. Masa study ni pon boleh ja. Ma tak kisah.” tapi saya kisah la ma. Mana nak sara anak orang lagi. Tak kan dah kahwin pon nak harapkan pa dengan ma lagi? Aduhai.... Idea!

” Ma, Is dah lambat ni. Tadi dah janji ngan kawan nak keluar. Is nak bersiap ni.” sengih dah lain macam ni.

” Macam-macam la kamu nih. Ma keluar la nih. Ingat, kalau dah ada calon, cepat-cepat bagitau ma. Nanti kamu jugak yang nak melepas.” taktik berjaya. Suspek dilihat keluar dari pintu bilik. Dan...... Yea! Pintu bilik telah ditutup. Mission accomplished.

Ishhhh... Nak keluar dengan sapa ni? Kalau tak keluar karang, mengamuk ma kalau dia tau aku guna taktik. Laptop dihadapnya kembali. Dibeleknya Yahoo Messenger lagi. Ziya dah tak idle? Yeahhhh!!!
//BUZZ\\

No comments:

Post a Comment

 
Dear Diary Blogger Template